Fredag den 2. maj kl. 10.00 - 13.00
Godsbanen - Perron 2

På denne workshop med Henry Mason og David Mattin fra Trendwatching.com vil de udforske megatrenden EPHEMERAL. En trend som tager fat i, hvordan forbrugernes tidsopfattelse hele tiden ændrer sig, og hvordan tidsbegrebet udvikler sig i takt med innovation. Henry og David vil dykke ned i, hvordan forbrugernes stadig mere flygtige opmærksomhed konvergerer med en stadigt stigende online tilstedeværelse, der væver sig gennem alle oplevelsesaspekter.

Deltagerne på denne workshop vil få et indblik i forbrugernes nye tidsopfattelse, og hvordan man både favner dem, der vælger de nye, kortvarige og flygtige alternativer udi digital kommunikation, og dem, der søger at opbygge digitale tidslommer til at registrere, opbevare og reflektere over de erfaringer, de har gjort sig.

 

For hvem

Digitale indholdsproducenter, reklame-, kommunikations- og marketingsbranchen, brand managers, innovation managers, udviklere og alle, der interesserer sig for og forholder sig til, hvordan man designer og udvikler interaktive medieoplevelser og når nye målgrupper.

 

Workshop ledere

Henry Mason er administrerende direktør hos trendwatching.com. Han er en eftertragtet foredragsholder, fordi han leverer dybdegående, interaktive og intense praktiske sessioner. Henry har holdt foredrag og workshops i mere end 20 lande på tværs af 6 kontinenter og er en dygtig trendspotter, forbrugeranalytiker og vært. Gennem sit arbejde hjælper Henry forskellige organisationer med at forstå forandringer i forbrugeradfærden, og hvordan organisationerne kan kan gribe de muligheder for innovation, som forandringerne medfører. Henry er højtuddannet inden for politik og internationale relationer på University of Nottingham og har i mange år været fascineret af at forstå forandringer inden for både samfund, forretning og politik.

Twitter: @trendwatching

 

David Mattin er Head of Trends & Insights ved trendwatching.com og har over 12 års erfaring med at skrive og tale om teknologiske, sociale og kulturelle forandringer. Efter at have fået sin universitetsgrad i historie fra Cambridge University begyndte David’s karriere på The Times, hvor han skrev om livsstil, kultur og forretning. Siden da har hans journalistik inden for forretning, innovation og trends optrådt i alt fra Fast Company over the Guardian til Google Think Quarterly. Også som en erfaren broadcaster har David skrevet og præsenteret aktuelle dokumentarer for BBC Radio 4. Og sidst men ikke mindst har han rådgivet om forbrugerindsigt og innovation for brands som BMW, Ray-Ban og Johnnie Walker. I dag er David ansvarlig for at tænke trends på tværs af freemium og premium content ved trendwatching.com.

Twitter: @DMattin

 

Hvor

Perron 2, Godsbanen
Skovgaardsgade 3
8000 Aarhus C

 

Tilmelding

Denne workshop er gratis, og du tilmelder dig her

 

Arrangører

Workshoppen præsenteres i et samarbejde mellem SPOT festivalen, Shareplay og Internet Week Denmark.

Internet week dkShareplay_Logo_Black_CMYK [Converted] copy