Radisson - Lokale I
D.I.Y. er blevet “det nye sort”, og musikerne udgiver nu selv deres musik på de digitale platforme – nationalt som internationalt. På den baggrund vil panelet diskutere måder, som musikerne i dag kan interagere og kommunikere med deres fans på hele året – uden for den traditionelle ”tre-måneders-album-kampagne-cyclus”.
Scott Cohen: The Orchard (UK), Lucy Blair: Motive Unknown (UK), Olivier de Simone
Moderator: Karim Fanous: Music Ally (UK)
Præsenteret af Emilie Snellman, The Orchard og SPOT Music
Scott Cohen er med-grundlægger af den digitale musikpioner The Orchard. Som an-erkendt taler og underviser rejser han jorden rundt for at prædike nye forret-ningsmodeller i den digitale tidsalder. Scott sidder i BPI rådet. Han er derudover manager for the Raveonettes, the Dum Dum Girls, the Deer Tracks, Queen Kwong, Bleech og Fallulah.
Lucy Blair: Som partner i det digitale marketing agentur Motive Unknown leverer Lucy digitale strategier og kampagner for klienter såsom Sony RED, Houndstooth og Propeller Recordings. Lucy har tidligere været digital marketing manager hos dance-labellet Anjunabeats og hos Ministry of Sound. Hos sidstnævnte udvik-lede hun prisvindende digitale kampagner for brandet.
Olivier de Simone har udviklet Urturns musikinitiativer, så de nu faciliterer kunstnere som One Direction, Miley Cyrus, Britney Spears, Kendrick Lamar, David Bowie og mange flere, som aktiverer deres publikum og giver deres fans nyskabende oplevelser gennem sitet. Før det var han VP of European Operations hos The Orchard.
Karim Fanous: Hos Music Ally elsker de musik, og de elsker ’tech’. De tror på, at musik og teknologi ikke skal bekæmpe hinanden, og derfor har deres mission de sidste ti år været: At udforske hvordan de to verdener kan arbejde sammen på en profitabel måde. Deres klienter kommer fra både musik- og ’tech’-sektoren, og er bl.a. Spotify, Deezer, Google og Microsoft.