I de kommende dage bliver Aarhus centrum for den nordeuropæiske musik- og film-verden, når en stjernerække af markante branchefolk strømmer til byen. Ca. 350 internationale gæster fra film- og især musikverdenen deltager ved årets SPOT Festival – flere af dem markante branche-personer og musikere, der enten deltager som oplægsholdere ved diverse seminarer og konferencer – eller som gæster: nysgerrige på de nye trends fra den nordiske kultur.

På SPOT bliver networking og vidensdeling sat på podiet, og der garanteres indsigt i hvad der foregår i film- og musikbranchen på det højeste plan. Udover den særskilte SPOT Interactive Conference, bliver det muligt at opleve disse hotshot branchefolk ved forskellige åbne seminarer for alle med et SPOT Festival armbånd (bemærk dog at nogle af disse seminarer kræver tilmelding på forhånd, se hvilke i seminarprogrammet her)

Et udvalg af must-see talere/gæster:

Mary Ramos (US):

Mary Ramos er music supervisor med mange års erfaring og med mange filmtitler på sit CV. Hun har blandt andet stået for musikken til de fleste af Quentin Tarantinos film: “Django Unchained”, “Inglorious Bastards”, “Kill Bill” vol. I & II, “Jackie Brown”, “Pulp Fiction”. Derudover kan nævnes film som: “Be Cool”, “The Wedding Planner”, “Copland”, “Dangerous Ground”, “From Dusk Till Dawn” og mange flere.

Se mere her.

Kevin Godley (UK):

Den tidligere trommeslager, sanger og sangskriver i bandet 10cc, Kevin Godley, er grundlægger af det interaktive, cloud-baserede tiltag WholeWorldBand, som binder musik og fans sammen via en app, som ønsker at gøre selve produktionen af musik og video til indtægtskilde. Derudover kan Kevin Godley titulere sig som prisvindende musikvideoinstruktør for bl.a. U2, Bryan Adams, Paul McCartney, Blur og Lou Reed.

Se mere her.

Victor Pineiro (US):

Victor Pineiro er Strategy Director i Big Spaceship i New York. Her arbejder han med sociale medier for kunder som YouTube og Skittles, hvis Facebook fanskarer han har fået til at stige fra 3 til 20 millioner. Derudover er han manuskriptforfatter og producer af dokumentarfilmen “Second Skin”, omhandlende virtuelle verdener. Filmen havde premiere på SXSW tilbage i 2008, hvor den fik særdeles positiv omtale og slog publikumsrekorder på en række andre festivaler det år.

Victor Peneiro kan opleves ved den særskilte SPOT Interactive Conference på torsdag 1. maj.

Se mere her.

Nora Felder (US):

Nora Felder har medvirket i indspilnings-projekter for bl.a. Paul Simon, Sinead O’connor, Billy Joel og Iggy Pop. Derudover har hun stor succes som music supervisor for tv-serien “Californication”, hvor hun netop har udgivet soundtracket, som indeholder et ikke-tidligere-udgivet remix af Pete Townsend’s hit “Let My Love Open The Door” – ejet og godkendt af Townsend selv som en eksklusiv udgivelse i forbindelse med tv-serien.

Se mere her.

Andrea von Foerster (US):

Store blockbusters som “(500) Days Of Summer” og “The White Stripes Under Great White Northern Lights” er eksempler på film, som Andrea von Foerster har været music supervisor omkring: Hun har over ti års erfaring i musik-supervision af film, tv og online projekter, og hun har arbejdet på talrige tv-serier og MTV shows – og er desuden konsulent på den Emmy Award -vindende tv-serie “Modern Family”.

Se mere her.

Mark Mulligan (UK):

Mark Mulligan er en anerkendt engelsk musikbranche-analytiker samt ekspert i det digitale musikmarked og digitale mediestrategier generelt. Han gæster SPOT for at debattere hovedkonklusionen fra sin netop udkomne rapport om musikbranchens superstjerne-økonomi, ved navn “The Death Of The Long Tail: The Superstar Music Economy In The Digital Age”.

Se mere her.

Andrew Kahn (US):

Andrew Kahn er music supervisor i sit firma Good Ear Music Supervision (GEMS). Han arbejder med brands såsom Target, Southern Comfort, Honda, Cadillac, Pepsi, mm. Fra 2007-2011 var han music supervisor hos TBWA/Media Arts Lab, hvor han superviserede Apples ikoniske reklamefilm, og før det musikkoordinator på HBOs The Sopranos.

Se mere her.

Debbie Rose (US):

Debbie Rose har over 20 års erfaring med musikrettigheder, og er ‘vice president’ hos det uafhængige forlægger-firma Shapiro Bernstein Publishing. Shapiro Bernstein repræsenterer alt fra klassiske evergreens som det berømte fløjtetema fra ”Broen Over Floden Kwai” til den verdenskendte DJ, David Guetta.

Se mere her.

Henry Mason (UK):

Henry Mason er administrerende direktør hos trendwatching.com. Han er en eftertragtet foredragsholder, fordi han leverer dybdegående, interaktive og intense praktiske sessioner. Henry har holdt foredrag og workshops i mere end 20 lande på tværs af 6 kontinenter og er en dygtig trendspotter, forbrugeranalytiker og vært.

Henry Mason kan opleves ved den særskilte SPOT Interactive Conference på torsdag, men kan også opleves i workshoppen Innovate Don’t Innoflate, som alle med SPOT Festival armbånd kan deltage i, ved at tilmelde sig her.

Folkert Koopmans (DE):

Folkert Koopmans er adm. direktør og grundlægger af det tyske event- og bookingagentur FKP Scorpio. FKP Scorpio arrangerer 16 festivaler i 5 europæiske lande – blandt dem nogle af Europas største, Southside og Hurricane – samt turnéer for bl.a internationale superstjerner. I 2011 blev Folkert Koopmans kåret som “Promoter Of The Year”, og i 2013 modtog han Arthur-prisen “Promoter’s Promoter” ved International Live Music Conference.

Folkert Koopmans taler ved et lukket arrangement for Dansk Live.

Se mere her.

Ud over ovennævnte kan vi bl.a fremhæve: Bobby Gumm, vicepræsident, Trailer Park (US), Mikkel Maltha, Music Supervisor, Zentropa (DK ), Jesper Gadeberg, music stylist (DK), Nis Bøgvad, music supervisor m.v. (DK), Sanaz Lavaedian, music supervisor, mOcean & Off The Record Music Supervision (US), Pascal Mayer, NOODLES, music supervisor (FR) som alle deltager i SPOT 2014.

Læs mere på www.spotfestival.dk.

 

På billedet øverst ses:

Øverst fra venstre: Andrew Kahn, Mark Mulligan, Victor Pineiro og Andrea von Foerster.

Nederst fra venstre: Nora Felder, Kevin Godley, Mary Ramos, Debbie Rose og Henry Mason.