Godsbanen - Vogn 2
Når vi forsøger at forstå vores brugere og kunder, har vi en tendens til at male et rosenrødt billede af deres opfattelse af vores tilbud og kvaliteten af den oplevelse, vi leverer. En kortlægning af kunde-/forbrugsrejsen er en fantasisk måde at få identificeret potentialet for en bedre oplevelse. Men hvordan kortlægger vi rejsen uden at gøre den til et eventyr?
På denne workshop vil du blive introduceret for en ny type “journey mapping” og dens potentiale til at beskrive kompeksiteten af rationelle og emotionelle værdier i bruger-/kundeoplevelsen.
Du vil blive introduceret for en protagonist og få vist, hvordan drama og andre effekter af storytelling kan være med til at sikre, at rejsen bliver mere realistisk, kommunikérbar og effektiv. Ligeledes vil Paul og Simon vise hvordan historiefortællerens rolle understreger det faktum, at kunderejser i højere grad består en række motiver, konflikter og sammenfletninger end en lineær rejse af “brand-attraction” og loyalt forbrug.
“Journey mapping” skal gerne gøre din kommunikation mere relevant og effektiv. Denne workshop vil vise dig, hvordan du gør det godt!
For hvem
Digitale indholdsproducenter, reklame-, kommunikations- og marketingsbranchen, brand managers, innovation managers, udviklere og alle, der interesserer sig for og forholder sig til, hvordan man designer og udvikler interaktive medieoplevelser og når nye målgrupper.
Workshop ledere
Paul Tyler er englænder, men bor i København, hvorfra han arbejder internationalt. Han har grundlagt den kreative konsulentvirksomhed Handling Ideas. Hans 20 år lange karriere spænder bredt fra TV og tværmediale produktioner ved BBC til teaterledelse, udvikling af formater og undervisning af bachelorstuderende. Pauls kompetenceområde spænder bredt. Han arbejder med at øge virksomheders effektivitetsniveau, så de kan imødekomme det konstant voksende behov for brugerinddragelse og -oplevelser på tværs af platforme. Dette gør han både gennem indholds- og historieskabelse samt service- og kampagneudvikling. Paul er moderator på SPOT Interactive konferencen den 1.maj samt leder af en workshop med fokus på user journeys den 2.maj.
Twitter: @paultylerdk
Simon Kibsgård is lead digital business developer at the Nordic agency Creuna. He focuses on Customer Experience Management and building the organizational setups and digital tools to provide great experiences, drive loyalty and sales and improve business intelligence. Specialist in combining market insights, tech and communication in strong business, concepts and solutions. Simon is external lecturer on Customer Experience Management at the University of Aarhus.
Twitter: @simonkibsgaard
Hvor
Vogn 2, Godsbanen
Skovgaardsgade 3
8000 Aarhus C
Tilmelding
Denne workshop er gratis, og du tilmelder dig her
Arrangører
Workshoppen præsenteres i et samarbejde mellem SPOT festivalen, Shareplay, Internet Week Denmark og Creuna.