Hvordan kan interaktive medieoplevelser designes og udvikles med nye målgrupper, nye branding muligheder og ny forretning for øje?

 

Det spørgsmål stilles der igen i år skarpt på under SPOT Interactive, som består af en international konference 1. maj, en række workshops 2. maj samt en række interaktive events, som vækkes til live på SPOT Festival i dagene 1.-4. maj.

Paul Tyler er grundlægger af Handling Ideas og deltager i SPOT Interactive for andet år i træk. Han fortæller her om sin rolle som moderator på SPOT Interactive konferencen, og hvorfor han mener, at konferencen er vigtig for branchen.

Paul Tyler - moderator på SPOT Interactive Conference i 2014.

Paul Tyler – moderator på SPOT Interactive Conference i 2014.

Hvorfor valgte du at være facilitator på SPOT Interactive Conference igen?
– Jeg fik rigtig meget ud af at deltage sidste år. SPOT Interactive Conference er en ambitiøs konference, der med sine principper får både mig og deltagerne til at stille spørgsmål og undersøge tingene fra nye vinkler. Som facilitator er det min rolle at holde alles fokus på et fælles mål og sørge for, at deltagerne går hjem med et meningsfuldt udbytte. Jeg er sikker på, at konferencen i år ligesom sidste år bliver fokuseret, travl, intelligent, finurlig og sjov. Personligt ser jeg frem til at blive udfordret og til at give mit eget bidrag til branchen.

Hvorfor er konferencer som SPOT Interactive Conference vigtige?
– Virksomheder er nødt til at gå ud over deres egen ”comfort zone” og dyrke nye netværker, hvis de vil adskille sig fra konkurrenterne. Det gælder om at lære nye mennesker og brancher at kende, så man både kan forstå de kreative processer, der skaber værdi, og de forretningsmodeller, der understøtter kreativiteten. Gode konferencer giver plads og tid til at undersøge emner, som man ikke har tid til i dagligdagen. På konferencen tager man et skridt tilbage og ser på tingene i et bredere perspektiv. På den måde udfordrer gode konferencer branchen samtidig med, at den skaber et rum, hvor deltagerne kan udveksle ideer og erfaringer.

Hvad oplevede du sidste år?
– Sidste år oplevede jeg, hvordan reklamefolk fik brugerne til at involvere sig mere i brandet via indholdet i kampagnerne. Noget som virkelig satte fokus på værdien af at skabe sine egne IP’er. Der var blandt andet eksempler på, hvordan kendte tøjbrands brugte lokale bands og koncerter i butikkerne til at promovere brandet. Resultatet var en stor interesse omkring brandet, og samtidig blev der genereret indhold i kampagnen, som efterfølgende kunne sælges. Pludselig havde de en ekstra indtægt. For mig er det et godt eksempel på, hvor progressivt nogle virksomheder tænker, og hvordan de skaber alternative indtægter og værdi ved at nedbryde barriererne mellem brancherne.

Se programmet for SPOT Interactive Conference her.

Køb billet her.