På SPOT Interactive kan du opleve succesfulde internationale og danske forretningsfolk fra mediebranchen præsentere cases, dele ud af erfaringer og komme med nye perspektiver på content marketing og audience engagement m.v. Herunder ses en liste over de talere, du kan opleve på konferencen den 1. maj såvel som på de workshops, der afvikles den 2. maj. I den kommende tid vil vi løbende føje flere navne til programmet.

 

Moderator

Paul_Tyler_foto_SH

Paul Tyler er englænder, men bor i København, hvorfra han arbejder internationalt. Han har grundlagt den kreative konsulentvirksomhed Handling Ideas. Hans 20 år lange karriere spænder bredt fra TV og tværmediale produktioner ved BBC til teaterledelse, udvikling af formater og undervisning af bachelorstuderende. Pauls kompetenceområde spænder bredt. Han arbejder med at øge virksomheders effektivitetsniveau, så de kan imødekomme det konstant voksende behov for brugerinddragelse og -oplevelser på tværs af platforme. Dette gør han både gennem indholds- og historieskabelse samt service- og kampagneudvikling. Paul er moderator på SPOT Interactive konferencen den 1.maj samt leder af en workshop med fokus på user journeys den 2.maj.

Twitter: @paultylerdk

 

Talere

AgatheGuerrier_photo_SH

Agathe Guerrier er Strategy Director for BBH London og Head of BBH Labs. Hun har gennem en periode på ti år arbejdet med globale brands i Paris og London, og så er hun desuden sin fritid en Vinyasa Yogalærer og til tider en yndet veganer.

Twitter: @agatheg

 

CliffFluet_phoho

Cliff Fluet har været juridisk rådgiver inden for musikbranchen i mere end 10 år. I 2006 blev han partner i et af verdens højst rangerede advokatfirmaer, Lewis Silkin LLP. Her leder han afdelingen Digital Media & Branded Entertainment, hvor han repræsenterer nogle af verdens største brands inden for mobil- musik-, og radiobranchen. Cliff er desuden direktør i rådgivningsvirksomheden Eleven, der beskæftiger sig med ”disruptive” forretningsmodeller inden for digitale medier, sport og film. Cliff brænder først og fremmest for at arbejde med nye forretningsmodeller og ophavsrettigheder.

Twitter: @Fflic

 

DavidMattin_photo_SH

David Mattin er Head of Trends & Insights ved trendwatching.com og har over 12 års erfaring med at skrive og tale om teknologiske, sociale og kulturelle forandringer. Efter at have fået sin universitetsgrad i historie fra Cambridge University begyndte David’s karriere på The Times, hvor han skrev om livsstil, kultur og forretning. Siden da har hans journalistik inden for forretning, innovation og trends optrådt i alt fra Fast Company over the Guardian til Google Think Quarterly. Også som en erfaren broadcaster har David skrevet og præsenteret aktuelle dokumentarer for BBC Radio 4. Og sidst men ikke mindst har han rådgivet om forbrugerindsigt og innovation for brands som BMW, Ray-Ban og Johnnie Walker. I dag er David ansvarlig for at tænke trends på tværs af freemium og premium content ved trendwatching.com.

Twitter: @DMattin

 

Esben_SH

Esben Kjær Ravn er af den overbevisning, at verden har behov for digital kvalitetstid, og det var også grunden til, at han grundlagde sin virksomhed, Kong Orange, i 2011. Esbens mål er altid at fusionere underholdning med kulturel dybde. Når den kombination er succesfuld, så tror han på, de to elementer smelter sammen og bliver til meget mere end summen af dem begge.

Twitter: @esbenravn

 

Gerry_SH

Gerard Whelan er grafisk designer og art director inden for print og digitale medier og har vundet flere priser for sit arbejde. Han grundlagde firmaet Brandcentral i 1999 og er internationalt kendt som designer for både nationale og internationale kunder som Johnson and Johnson. Hans arbejde er publiceret i mere end 15 internationale bøger og magasiner – inklusiv Computer Arts og Logo Lounge. Derudover har mange af de mest kreative og kendte blogs brugt hans arbejde inklusiv Creative Review, ffffound og the Dieline. Gerry har desuden undervist på skolen for Marketing og Design i Dublin og har holdt foredrag nationalt og internationalt om kreativitet, art direction og design. Han fokuserer altid på at skabe et produkt, der udfordrer kreativiteten samtidig med, at det skaber værdi for kunden.

Twitter: @brandcentral1

 

HenryMason_photo_SH

Henry Mason er administrerende direktør hos trendwatching.com. Han er en eftertragtet foredragsholder, fordi han leverer dybdegående, interaktive og intense praktiske sessioner. Henry har holdt foredrag og workshops i mere end 20 lande på tværs af 6 kontinenter og er en dygtig trendspotter, forbrugeranalytiker og vært. Gennem sit arbejde hjælper Henry forskellige organisationer med at forstå forandringer i forbrugeradfærden, og hvordan organisationerne kan kan gribe de muligheder for innovation, som forandringerne medfører. Henry er højtuddannet inden for politik og internationale relationer på University of Nottingham og har i mange år været fascineret af at forstå forandringer inden for både samfund, forretning og politik.

Twitter: @trendwatching

 

JesperHardingYOKE_SH

Jesper Harding er direktør i YOKE. Han har en Master i Informationsvidenskab fra Aarhus Universitet med fokus på designprocesser, storytelling og interaktionsdesign. Ved YOKE er Jesper ansvarlig for al ny forretning, klienter og projektledelse. Sidstnævnte inkluderer strategisk planlægning på såvel mikro- som makro-niveau. Inden for den kreative sfære har han arbejdet med at facilitere workshops og forskellige former for konceptualisering, lige såvel som han har struktureret designprocesser og de historier, som skal fortælles i hvert projekt. Dertil arbejder Jesper med forskellige typer af audio produktioner såsom lydlandskaber, lydeffekter og live audio optagelser.

 

JulieBroberg_foto

Julie Broberg er Co-Creation Manager ved LEGO, hvor hun hjælper LEGO med at innovere cutting edge relationer og spændende nye produkter sammen med de mange kreative og entusiatiske fans (som går under navnet AFOLs – Adult Fans of LEGO). I et andet liv var Julie studerende ved University of Chicago, Arizona State University og University of Iowa.

Twitter: @julochka

 

KristofferOkkels_SH

Kristoffer Okkels er digital forretningsudvikler hos nordens største digitale bureau, Creuna, hvor han beskæftiger sig med strategi- og konceptudvikling på baggrund af en bred teknologisk viden og en dyb forretningsmæssig indsigt. Kristoffer har tidligere været digital chef hos kommunikationsbureauet Datagraf Communications og forretningsudvikler hos konsulenthuset Innovation Lab.

 

MadsDamsbo_SH

Mads Damsbo har med sin virksomhed Makropol taget en førerposition udi at udvikle transmedia oplevelser. Hans arbejde inkluderer projekter som World Online Orchestra, en ambitiøs browser-baseret interaktiv symfoni, som tillader brugerne at uploade videoer af sig selv, mens de spiller Beethoven’s syvende symfoni. Videoer som i sidste ende sættes sammen til et gigantisk brugergenereret verdensorkester. Andre projekter, som er med til at definere Mads, er: en film som finder sted i biografen og live som teater på samme tid. Et iPad adventure spil baseret på Jussi Adler-Olsen’s krimiserie “Afdeling Q”, en interaktiv rock dokumentar om musikeren Teitur og to virale successer med Sjællands Symfoniorkester. Som det seneste har Mads produceret den populære virtual reality installation “Skammekrogen”, som også kan opleves på SPOT Festivalen, ligesom han sammen med Åsmund Sollihøgda er medstifter af Recho.

Twitter: @madsdam

 

MadsToft_photo_SH

Mads Toft startede Content i 2006, og han er manden, der er med til at garantere, at hvert enkelt projekt kommer i mål. Og at resultatet er godt og bæredygtigt. Han har især fokus på sammenspillet mellem indhold, platform og distribution. Og ikke mindst værdien af at forstå den moderne forbruger.  Mads har lige vundet en DIA award for hans arbejde med Samsung, som tog udgangspunkt i et tæt samarbejde med Universal og Nik & Jay. For selvsamme kampagne vandt Nik & Jay årets Spotify award ved DMA. Mads har mere end 15 års erfaring fra reklame- og digitale bureauer. Dertil kommer en Master i Management fra Henley Management College og en Bachelor i International Marketing fra Staffordshire University – begge i England.

Twitter: @madstoft

 

MartinIbsen_photo_SH

Martin Ibsen er digital konceptudvikler, iværksætter, Shareplay agent og forfatter til De Nye Fans. Siden 2008 har han arbejdet med digital konceptudvikling og digital strategi . Han er også en erfaren foredragsholder og har afholdt masser af foredrag og workshops i hele landet.

Twitter: @MartinIbsen

 

MikkelBech_SH

Mikkel Bech er Chief Creative Director i design- og teknologi-virksomheden Redia, som ligger i Aarhus. Mikkel er uddannet fra Datalogi ved Aarhus Universitet, men håndterer nærmest alle de ting, som ikke har med datalogi at gøre i Redia – det være sig alt fra design og konceptudvikling over brugercentrerede processer til motion graphics, video og fotografi m.v.

Twitter: @bechbox

 

ReneThalund_photo_SH

René Thalund spiller keyboards i Nephew, og er dybt involveret i bandets live-produktioner. Yderligere er han far til musiksitet gaffa.dk, og fortaler for usability. Desuden er René medejer af designbutikken mumuland.dk

Twitter: @Nephunited

 

Scott-Cohen_SH

Scott Cohen er medstifter og international direktør for distributionsselskabet, The Orchard. The Orchard distribuerer musik, video og film og er samtidig virksomheden bag det højt rangerede Multi Channel Network. The Orchard findes på mere end 25 platforme på det globale marked. Desuden fører Scott tilsyn med Orchard Management, som rådgiver The Raveonettes, Dum Dum Girls, Deer Tracks, Queen Kwong og andre etablerede eller up-coming kunstnere. Scott indledte sin musikkarriere sidst i 1980’erne ved at arbejde for både store og uafhængige pladeselskaber. Igennem årene har Scott fået ry for at være en anerkendt foredragsholder, der rejser verden rundt og deler sin erfaring og indsigt inden for den digitale tidsalder og dens nye forretningsmodeller. Scott er også gæsteprofessor ved London Metropolitan University, og han sidder med ved BPI-rådet.

Twitter: @ScottCohen_

 

SimonKibsgaard_SH

Simon Kibsgård is lead digital business developer at the Nordic agency Creuna. He focuses on Customer Experience Management and building the organizational setups and digital tools to provide great experiences, drive loyalty and sales and improve business intelligence. Specialist in combining market insights, tech and communication in strong business, concepts and solutions. Simon is external lecturer on Customer Experience Management at the University of Aarhus.

Twitter: @simonkibsgaard

 

SteenRasmussen_SH

Steen Rasmussen er senior partner i IIH Nordic. Han har en baggrund inden for metodeudvikling, brugervenlighed og markedsudnyttelse af internettet. Han blev nomineret til årets Digital Analytics Practitioner af Digital Analytics Associations i 2014. Steen holder jævnligt oplæg om forretning og strategi i den digitale verden ved konferencer i hele verden – fra Silicon Valley til Budapest.

Twitter: @Strasm

 

TavKlitgaard_SH

Tav Klitgaard er en ung, men dog erfaren tech entrepreneur. Han grundlagde ABCiTY A/S og bragte på successfuld vis et børne edutainment univers fra ide til marked, da han stod for at funde og lede virksomheden i mere end fem år. Tav er uddannet ved Det Rytmiske Musik Konservatorium i København (BA i Music Performance 2004), IT Universitet i København (M.Sc. i IT 2007) og på Copenhagen Business Academy (Diploma i Management 2012). Lige p.t. arbejder han som kreativ produktejer ved Issuu.com, hvor han forbinder 85 mio. månedlige besøgende med mere end 16 mio. digitale publikationer.

Twitter: @tavklitgaard

 

ThorHampusBank_SH

Thor Hampus Bank er filminstruktør og partner i produktionsselskabet GotFat Productions, hvor han siden 2010 har været med til at instruere og producere alt fra reklamefilm til musikvideoer og dokumentarer. Thor er ligeledes projektleder på Re:Mix-platformen.

Twitter: @thorhampusbank

 

VictorPineiro_photo_SH

Victor Pineiro er Strategy Director i Big Spaceship i New York. Her arbejder han med sociale medier for kunder som YouTube og Skittles, hvis Facebook fanskarer han har fået til at stige fra 3 til 20 millioner. De to kanaler har nu nogle af de mest engagerede fans på de sociale medier. Victor udvikler fortsat Big Spacechips mediepraksis og har for nylig haft kunder som YouTube/Google, Crayola, Chobany og Wrigley.

Men Victor er mere og andet end Strategy Director på reklamebureauet i New York. Han er også manuskriptforfatter og producer af dokumentarfilmen “Second Skin”, som handler om virtuelle verdener. En film som havde sin premiere på SXSW tilbage i 2008, hvor den fik særdeles positiv omtale og slog publikumsrekorder på en række andre festivaler det år. Ligeledes var filmen den mest sete på netstationen Hulu tilbage i august 2009, og den blev kåret som nummer 4 over bedste dokumentarfilm i år 2008 af Ain’t It Cool News samt udnævnt til årtiets bedste film af Film School Rejects.

Dertil har han skrevet artikler for bl.a. Ad Age, Fast Company, Psychology Today, BoingBoing, Vice Magazine og Mashable.

Twitter: @victorpineiro

 

AasmundSollihoegda_SH

Åsmund Sollihøgda er designeren bag Studio Åsmund Sollihøgda – et tværfagligt atelier med grafik og interaktionsdesign, som arbejder med en bred vifte af kulturelle og kunstneriske projekter. Med et fundament i traditionelt håndværk, er nye medier og digital teknologi nøglen til at løse opgaver for en række forskellige partnere og klienter. I et tæt samarbejde med partnere som Makropol, Dark Matters og Adomeit Film. Blandt klienterne det seneste års tid kan man finde Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkikektur og Design, Zentropa, Betty Nansen, Sjællands Symfoniorkester, Den Danske Filmskole, Kulturministeriet, Profile Pictures, Madeleines Madteater, Ny Nordisk Mad, Skagens Museum, Statens Museum for Kunst og Roskilde Festival.

Twitter: @asmundsol