Torsdag den 1. maj kl. 15.45 – 16.15, Aabne Scene, Godsbanen

Hvilke kreative forretninger vil overleve i fremtiden? Og hvordan? Moderator Paul Tyler inviterer Scott Cohen, Victor Pineiro og David Mattin på scenen til en diskussion om, hvordan storytellers fra alle hjørner af den kreative branche kan lære at håndtere den bredere indflydelsessfære, de har i dag, hvor de er tvunget til at tænke mere som designere end kunstnere.

 

Panelister

Scott-Cohen_SH

Scott Cohen er medstifter og international direktør for distributionsselskabet, The Orchard. The Orchard distribuerer musik, video og film og er samtidig virksomheden bag det højt rangerede Multi Channel Network. The Orchard findes på mere end 25 platforme på det globale marked. Desuden fører Scott tilsyn med Orchard Management, som rådgiver The Raveonettes, Dum Dum Girls, Deer Tracks, Queen Kwong, Fallulah og andre etablerede eller up-coming kunstnere. Scott indledte sin musikkarriere sidst i 1980’erne ved at arbejde for både store og uafhængige pladeselskaber. Igennem årene har Scott fået ry for at være en anerkendt foredragsholder, der rejser verden rundt og deler sin erfaring og indsigt inden for den digitale tidsalder og dens nye forretningsmodeller. Scott er også gæsteprofessor ved London Metropolitan University, og han sidder med ved BPI-rådet.

Twitter: @ScottCohen_

 

 

VictorPineiro_photo_SH

Victor Pineiro er Strategy Director i Big Spaceship i New York. Her arbejder han med sociale medier for kunder som YouTube og Skittles, hvis Facebook fanskarer han har fået til at stige fra 3 til 20 millioner. De to kanaler har nu nogle af de mest engagerede fans på de sociale medier. Victor udvikler fortsat Big Spacechips mediepraksis og har for nylig haft kunder som YouTube/Google, Crayola, Chobany og Wrigley.

Men Victor er mere og andet end Strategy Director på reklamebureauet i New York. Han er også manuskriptforfatter og producer af dokumentarfilmen “Second Skin”, som handler om virtuelle verdener. En film som havde sin premiere på SXSW tilbage i 2008, hvor den fik særdeles positiv omtale og slog publikumsrekorder på en række andre festivaler det år. Ligeledes var filmen den mest sete på netstationen Hulu tilbage i august 2009, og den blev kåret som nummer 4 over bedste dokumentarfilm i år 2008 af Ain’t It Cool News samt udnævnt til årtiets bedste film af Film School Rejects.

Twitter: @victorpineiro

 

DavidMattin_photo_SH

David Mattin er Head of Trends & Insights ved trendwatching.com og har over 12 års erfaring med at skrive og tale om teknologiske, sociale og kulturelle forandringer. Efter at have fået sin universitetsgrad i historie fra Cambridge University begyndte David’s karriere på The Times, hvor han skrev om livsstil, kultur og forretning. Siden da har hans journalistik inden for forretning, innovation og trends optrådt i alt fra Fast Company over the Guardian til Google Think Quarterly. Også som en erfaren broadcaster har David skrevet og præsenteret aktuelle dokumentarer for BBC Radio 4. Og sidst men ikke mindst har han rådgivet om forbrugerindsigt og innovation for brands som BMW, Ray-Ban og Johnnie Walker. I dag er David ansvarlig for at tænke trends på tværs af freemium og premium content ved trendwatching.com.

Twitter: @DMattin

 

 

Moderator

Paul Tyler er englænder, men bor i København, hvorfra han arbejder internationalt. Han har grundlagt den kreative konsulentvirksomhed Handling Ideas. Hans 20 år lange karriere spænder bredt fra TV og tværmediale produktioner ved BBC til teaterledelse, udvikling af formater og undervisning af bachelorstuderende. Pauls kompetenceområde spænder bredt. Han arbejder med at øge virksomheders effektivitetsniveau, så de kan imødekomme det konstant voksende behov for brugerinddragelse og -oplevelser på tværs af platforme. Dette gør han både gennem indholds- og historieskabelse samt service- og kampagneudvikling. Paul er moderator på SPOT Interactive konferencen den 1.maj samt leder af en workshop med fokus på user journeys den 2.maj.

Twitter: @paultylerdk