Torsdag den 1.maj kl. 15.15 – 15.45, Åbne Scene, Godsbanen
I denne keynote vil Victor have fokus på evolutionen af storytelling i den digitale tidsalder, som vi er gået fra kortere og mere fokuseret storytelling til at bevare og værne om et længerevarende forhold til vores publikum. Noget som kræver mange forskellige typer af historier. Alle storytellers i dag har behov for at lære, hvordan de udvider deres håndværk og fastholder publikums opmærksomhed. Victor gik fra at arbejde som manuskriptforfatter til at arbejde med digital markedsføring, og han kommer i dette oplæg til at snakke om den rejse, hans storytelling tog i takt med denne transition
Victor Pineiro
Victor Pineiro er Strategy Director i Big Spaceship i New York. Her arbejder han med sociale medier for kunder som YouTube og Skittles, hvis Facebook fanskarer han har fået til at stige fra 3 til 20 millioner. De to kanaler har nu nogle af de mest engagerede fans på de sociale medier. Victor udvikler fortsat Big Spacechips mediepraksis og har for nylig haft kunder som YouTube/Google, Crayola, Chobany og Wrigley.
Men Victor er mere og andet end Strategy Director på reklamebureauet i New York. Han er også manuskriptforfatter og producer af dokumentarfilmen “Second Skin”, som handler om virtuelle verdener. En film som havde sin premiere på SXSW tilbage i 2008, hvor den fik særdeles positiv omtale og slog publikumsrekorder på en række andre festivaler det år. Ligeledes var filmen den mest sete på netstationen Hulu tilbage i august 2009, og den blev kåret som nummer 4 over bedste dokumentarfilm i år 2008 af Ain’t It Cool News samt udnævnt til årtiets bedste film af Film School Rejects.
Dertil har han skrevet artikler for bl.a. Ad Age, Fast Company, Psychology Today, BoingBoing, Vice Magazine og Mashable.
Twitter: @victorpineiro