Torsdag den 1.maj kl. 14.15 – 14.45, Åbne Scene, Godsbanen

Når kreativitet møder forretning opstår der enten bragende konflikter, dødsens stilhed eller i meget få tilfælde noget helt magisk, som er større end summen af de to dele. For de fleste mennesker befinder forretning og kreativitet i vidt forskellige ender af spektret. I oplægget her tager Steen og Gerry publikum med på en rejse, hvor de deler nogle af de “hemmelige” ingredienser, som skaber magi, fremfor død og ødelæggelse, og belyser hvorfor forretning og kreativitet går så godt i spænd til fordel for begge parter.

 

Talere

Steen Rasmussen er senior partner i IIH Nordic. Han har en baggrund inden for metodeudvikling, brugervenlighed og markedsudnyttelse af internettet. Han blev nomineret til årets Digital Analytics Practitioner af Digital Analytics Associations i 2014. Steen holder jævnligt oplæg om forretning og strategi i den digitale verden ved konferencer i hele verden – fra Silicon Valley til Budapest.

Twitter: @Strasm

 

Gerard Whelan er grafisk designer og art director inden for print og digitale medier og har vundet flere priser for sit arbejde. Han grundlagde firmaet Brandcentral i 1999 og er internationalt kendt som designer for både nationale og internationale kunder som Johnson and Johnson. Hans arbejde er publiceret i mere end 15 internationale bøger og magasiner – inklusiv Computer Arts og Logo Lounge. Derudover har mange af de mest kreative og kendte blogs brugt hans arbejde inklusiv Creative Review, ffffound og the Dieline. Gerry har desuden undervist på skolen for Marketing og Design i Dublin og har holdt foredrag nationalt og internationalt om kreativitet, art direction og design. Han fokuserer altid på at skabe et produkt, der udfordrer kreativiteten samtidig med, at det skaber værdi for kunden.

Twitter: @brandcentral1