Torsdag den 1. maj kl. 10.15 – 10.45, Aabne Scene, Godsbanen
De mange nye tilgængelige platforme har ændret måden, hvorpå vi konsumerer musik og video. Interaktivitet er gået fra at være et buzzword til at være noget, fans forventer af kunstnerne. Denne udvikling er grundlaget for en helt ny platform for konsumering af koncerter og events kaldet Re:Mix, som Thor Hampus Bank og Thomas Scherning fra virksomheden af samme navn vil præsentere på konferencen. Helt konkret er der tale om lanceringen af to helt nye koncert-apps med to af Danmarks største bands – Nephew og Kashmir.
Med udgangspunkt i platformen Re:Mix fortæller Thor og Thomas om de nye trends, de ser indenfor præsentation af audiovisuelt indhold i det nye digitale landskab, ligesom René Thalund fra Nephew vil kigge forbi til en snak om, hvorfor Nephew synes, denne teknologi er spændende at udforske, og hvilke muligheder de ser i den. Ligeledes vil Martin Ibsen, forfatter til bogen “De Nye Fans,” fortælle om, hvilke nye muligheder platforme som Re:Mix giver artisterne nu om dage.
Thor Hampus Bank er filminstruktør og partner i produktionsselskabet GotFat Productions, hvor han siden 2010 har været med til at instruere og producere alt fra reklamefilm til musikvideoer og dokumentarer. Thor er ligeledes projektleder på Re:Mix-platformen.
Twitter: @thorhampusbank
Thomas Scherning er softwareingeniør og direktør i virksomheden Apptitude, hvor han siden 2010 har medvirket til udviklingen en lang række smartphone apps til alt fra festivaler til folketinget. Fællestrækket for Thomas’s virke er et ønske om at bruge teknologien på den bedst mulige måde, så den skaber og understøtter den gode oplevelse for alle involverede.
Twitter: @scherning
Martin Ibsen er digital konceptudvikler, iværksætter, Shareplay agent og forfatter til De Nye Fans. Siden 2008 har han arbejdet med digital konceptudvikling og digital strategi . Han er også en erfaren foredragsholder og har afholdt masser af foredrag og workshops i hele landet.
Twitter: @MartinIbsen
René Thalund spiller keyboards i Nephew, og er dybt involveret i bandets live-produktioner. Yderligere er han far til musiksitet gaffa.dk, og fortaler for usability. Desuden er René medejer af designbutikken mumuland.dk
Twitter: @Nephunited